Thursday, August 13, 2009

Pergi Tak Kembali...13082009

0 comments
Allahyarham Ustaz Asri Ibrahim ketika membuat persembahan di Konsert Antara Dunia 09
bertempat di Stadium Melawati, Shah Alam pada 1 Ogos yang lalu.


Usai kelas pada tengahari tadi, aku bergegas ke bilik pensyarah untuk menyelesaikan beberapa urusan. Setibanya di bilik Cik Mazni (pensyarah), aku bertemu classmate ku yang kebetulan ingin bertemu juga dgn Cik Maz...

Setelah dipersilakan masuk, Cik Maz terus menyoal kami berdua sama ada kami sudah membaca berita hari ini?

"Haa..kamu tau tak yang vokalis nasyid Rabbani dah meninggal?"soal Cik Maz dengan nada serius.

"Hah..ustaz Asri ke?" kami berdua membalas serentak...hati ini bagai tak percaya dengan perkhabaran yang baru didengar.

Lantas Cik Maz membuka internet dan aku terus membaca berita online mengenai kematian Ustaz Asri...innalillahi wainna ilaihi roji'un..entah mengapa hati ini bagai masih tidak dapat mempercayainya...

Sungguh! Terasa pemergian seorang pendakwah nasyid yang disegani...diri ini sememangnya meminati alunan suara arwah dalam menyampaikan lagu2 dakwah, zikir, azan dan juga takbir raya...Tambahan pula baru2 ini junior ku semasa di KUSZA dulu baru sahaja meninggal dunia akibat H1N1...kehilangannya sungguh terkesan dihatiku, dan hari ini diriku bagai terkedu lagi...

"Antara petanda akhir zaman, Allah mengambil mereka yang alim dan baik2 terlebih dahulu" getus hati kecilku...

Entah bila pula giliran diri ini...adakah aku sudah bersedia? Ya...inilah hakikat kehidupan yang sementara. Semoga nanti, pabila saatku tiba...aku dijemput olehNya dalam sebaik2 keadaan...Ya Allah, ampunilah dosa2 ku...

-Pergi Tak Kembali- lagu nasyid ini pasti terpahat diingatan ramai orang...(saat ini aku sedang mendengar lagu ini menerusi ikim.fm)...Al-fatihah utk Allahyarham Ustaz Asri. Semoga amal kebaikan arwah dibalas dgn ganjaran pahala oleh Allah, amin.

"Kematian itu adalah hakikat kehidupan"

0 comments:

Post a Comment